2021年3月13日 星期六

聽契仔練琴

這次應朋友要求帶契仔來我家練琴,只有我們兩個。我問他最喜歡彈哪幾首,喜歡的不如先彈。這樣比較開心。

彈到第四首是這一首:


大家覺得是不是很生動很愉快?

我在遠處坐在sofa聽,可能因為這首節奏比較快,沒有足夠時間給他慢慢看譜,很多左手的chords都彈錯呢。所以我終於過去跟他說「你覺不覺得這裡跟這裡,你剛才彈出來的好像有些奇怪?」

正要指導他慢慢「數」出對的音,忽然間我想起來其實我自己不是一個一個音慢慢「數」出來的,而是懂得chords的組合。

所以我決定用半分鐘,用小朋友聽懂的語言介紹一些作曲原理給他。

大致是這樣:

我:作曲家作呢首歌嗰時,有d chords係會經常用,例如CEG(我彈出來),你覺得好唔好聽?(我想避免用”consonance”呢個詞彙)

契仔:好聽

我:CEG係咪開頭呢度都有?

契仔:係

我:如果我咁呢(之後我彈左CDG),你聽下,係咪好似有d奇怪?呢個係撞音(我唔想講 “dissonance”咁深奧)

契仔:係。(指住FG)咁呢度係咪都係撞音?(佢彈左FG出黎)

我:(有如教育電視裡面經常彈出彈入嘅家姐)你問得好好,呢兩個本來係撞音,不過其實仲有其他音,個chord係呢個(我彈左個dominant 7th GBDF),你聽下,係咪都好聽?

契仔:係

我:你見唔見到今次個chord 嘅G唔喺最低?有時d作曲家鍾意咁樣,可以調轉d次序嘅,放G喺上面

之後他覺得這些作曲原理好像很有趣,我就趁機鼓勵他不如再彈一次,一邊聽聽自己彈出來的chords怎麼樣。

他自動試了兩次,就已經聽到彈得不對的地方,自行修正,也留意到那些chords的patterns了。最後一次彈的全對。

這個突然想到的方法效果好像還不錯。

P.S. 後來我回想CDG好像不是dissonant chord,應該是suspended chord(??)讀書時學過的八級樂理好像已經全都忘掉。

沒有留言: