2014年1月15日 星期三

跟小朋友講故事的秘訣

朋友的4歲姪女由美國回來香港小住,非常喜歡看書,也喜歡思考和發問,聰明伶俐。他們的最大煩惱,是小人兒問題天天都多,大家應付不暇。
朋友任教大學,是一個很聰明而且分析能力極好的人,但說故事就遇到這樣的情況:
今回講到白雪公主食毒蘋果
小朋友: 點解要俾毒apple俾白雪公主食?咩係有毒?
我:嗯…好似用黎噴甲甴既殺蟲水咪有毒
小朋友:有毒會點?
我:食左會肚痛...
小朋友:肚痛係點?
我:即係肚唔舒服。
下删N條follow up questions...... =.= 睇黎我好唔適合做說書投降!

我覺得這個小朋友實在太有趣了。去到他們家,小朋友剛好去圖書館回來,我這個上世紀的「問題兒童」決定挑戰講故事!

聽故事就多,講故事我還是第一次。奇就奇在講完一整本故事書,小朋友聽得津津有味,竟然一個問題都沒問過呢! 朋友覺得嘖嘖稱奇似的。其實也說不上甚麼秘密,只是我一邊說一邊問小朋友很多、很多、很多的問題。

還未打開書頁,我就跟她看封面,邊問: 咦~ 呢個咩動物嚟架? 彩色咁靚0既?...你知唔知呢個小朋友叫咩名呀? 佢好似你喎,都係長頭髮架喎... 我哋睇下個故事講咩架先。全程都是這樣口水多過茶,反正小朋友是ABC,一個中文字都看不懂,我就用她能夠明白的說話,不斷我問她答,問答問答問答,她又很喜歡答,我就問問問,又不時稱讚她。有時她好想知道接著發生的事,追說"跟住呢?",我就會停一停鼓勵她猜猜故事發展,有時真的會猜對,好厲害,有時發展不同,就一起看看其他可能性。其實我真的不太懂怎樣講故事,但4歲小朋友的求知慾很強,也喜歡說話,問問答答真的很好玩。

4歲的小朋友聽故事喜歡甚麼? 對,是當你辛辛苦苦講完故事之際,馬上要再聽一次(汗) 但我最怕重覆,所以我想了一條絕世好橋!!(嘿嘿) 是教小朋友自己把故事講給我聽。結果,當然好成功。雖然有些細節忽略了,但我覺得以4歲來說,故事完整又連貫,還有照顧到人物動作和表情,簡直fantastic! 我只需要旁邊輔助一下給些反應,她又可以學講故事,講完一次又可以講給全家每一個人聽,既可以練習又能獲得很多人稱讚,又可以娛樂大家,而且沒有人需要一次又一次重覆講同一個故事給她聽,何樂而不為?

這個偶然的發現,也讓我很開心。講故事,原來我也有一手,完全意想不到。

沒有留言: