2012年6月28日 星期四

教學生面對失敗

「喂,我係Miss X呀,想通知你得咗個.... 獎,學校會俾個$... 現金獎你」
電話的另一邊,A帶著笑,半信半疑的問: 「真架?」
「係呀!」
電話筒的另一端又是一陣尖叫。

A是很真情流露的一個人,我還是第一次在電話聽到學生又笑又尖叫。

回想起學期初,我按學校指示與幾個成績未如理想的同學各自跟進學習問題,A是其中一個。
問的多數是open question,
「(笑笑口) 發生甚麼事?」
「你讀得好似有d辛苦喎,有咩困難呢?」,
「咁你又覺得有咩方法可以做好d? 不如我地慢慢傾下...」
等學生慢慢講,主要是給予支持。

過程中,我跟A分享了自己讀某科的困難,順便簡單分享了一些我當時的處理方法,
看著她的表情由沒精打采,變成既驚訝又有光采。

最後,經過A的努力,上學期不合格的科,今個學期全部合格。

電話裡,A這樣對我說:
「這是我讀書以來攞的第一個獎! 真係好開心!
以前考試成績唔好,d人淨係會鬧,
從來冇人主動問我有咩問題,
從來冇人同我講成績唔好只係暫時,仲有機會收復失地,
從來冇人見我成績唔好仲會支持我、相信我,
從來冇人會教我唔合格之後要點讀書......
得你一個咁好咋!」

A的一連串「從來冇...」,
令我驚覺舉手之勞,竟然可以發揮很大的作用。

我們的制度教育學生追求卓越,學生表現出色,錦上添花是常有的事。
原來雪中送炭一樣重要,教導學生面對失敗亦是必須。

沒有留言: